Predlog univerzam

19 01 2008

Imam malo drugačen predlog. Seveda je vprašljiva pravna podlaga, a vendar, kjer je volja, je tudi pot.

Bojim se sicer, da se velike in strašljivo tradicionalno nefleksibilne instuticije kot so univerze na predlog ne bodo odzvale, a vendar je predlog dober in ima nekaj pametnih argumentov ZA. Proti jih bo našla tako ali tako ˝druga stran˝.

Pred dnevi sem pisal izpit, ki velja za težjega. Najbolj zanivimo je bilo na njem videti ljudi, ki bi že zdavnaj morali imeti diplomo v žepu. Ne gre. Pridejo osmič, devetič. Povprečje imajo čez 8,5, vendar jim ta izpit manjka in zato ne morejo diplomirati.

Sprašujem se, koliko študentov ne diplomira, ker jim manjka 1 izpit? Je to krivica?

Je! Ker to enostavno pomeni, da so vrgli stran 4 leta. Bla, bla, bla, da so dobili neko izobrazbo. Še vedno naša družba glede (samo) na papir.

Konec koncev so naredili 20, 30 izpitov, vendar zaradi enega samega ne morejo diplomirati. Najbolj smešno se mi zdi, da ponavadi ta izpit niti ni najbolj ključen. Saj vem, da bodo nekateri trdili, da so ključni vsi izpiti, ampak to se mi zdi larifari.

Velikokrat je razlog, da se problem enega izpita pripeti, ker se zgodi neharmoniziran odnos med študentom in profesorjem. Tako en človek odloči, da nekdo ne more diplomirati. Oziroma imate prav, kriva sta vedno dva. Ampak meni se zdi to še vedno krivično.

MOJ PREDLOG:

Naj se študentom omogoči, da diplomirajo, čeprav nimajo opravljenega enega izpita. Kaznuje pa naj se jih tako, da ocena diplome ne more biti nad 8, če nimajo opravljenih vseh izpitov. Volk sit in koza cela.

Naj pa obrazložim še nekaj. Vem, da bodo ljudje trdili, da je to voda na moj mlin.
Do konca enega študija imam 8, do konca drugega 5 izpitov. Z nobenim profesorjem nisem v sporu in imam namen, da naredim prav vse izpite. Konec koncev se mi zdi vseeno častno, da lahko svoj študij zaključi študent z diplomo, ki ima zraven priponko CUM LAUDE.

Mnenja?


Actions

Informations

7 responses to “Predlog univerzam”

19 01 2008
Nuša (15:13:15) :

Zanimivo, ampak… :) Da bi spregledali kar tako en izpit? To bi v mojem primeru lahko pomenilo, da se mi ne bi bilo potrebno naučiti angleške stavčne sintakse. In kako naj ali učim ali prevajam brez tako osnovnega znanja?

Sama sem nek izpit opravila šele v tretje. Poznam primere, ko so študenti nek izpit opravili šele v petem in osmem poskusu. Zanimivo je, da je v večini primerov (govorim iz svojih izkušenj in izkušenj sošolcev, prijateljev, znancev…) šlo za predmete/izpite, ki sploh niso bili “tako težki”. Posledično smo do njih razvili odnos v stilu “ah, ta bo pa že šel”. Ko ni šlo niti v drugo, smo se eni bolj, drugi manj poglobili v snov (in lastne sposobnosti, učne navade…), poskušali premagati odpor do snovi in razvili resnejši odnos do učenja. Pa je šlo…

Sicer pa vem, da bi pred tretjim opravljanjem “tistega” izpita vsakemu, ki bi bil tako pameten, kot sem sama v tem komentarju, povedala marsikaj, tako da bi bilo bolje, če bi bila tudi zdaj tiho… ;)

19 01 2008
Ziga (15:19:49) :

Nuša, imaš prav, ampak odgovorila si si sama.

In kako naj ali učim ali prevajam brez tako osnovnega znanja?

Tvoj interes je, da to znaš. Se pravi, da ni vprašanje ZNANJE. Dobila ga boš, ker ga boš potrebovala. Ampak kaj, če se zgodi, da znaš, ampak ne moreš čez izpit…?

Me prav zanima razprava o tej temi.

19 01 2008
Nuša (16:33:57) :

Če se zgodi, da res znaš (ocena je pogosto subjektivna), a ne narediš izpita (menim, da so takšni primeri v manjšini), je za to več možnosti, med drugim naslednje:
-znanja ne znaš pravilno izraziti,
-znanja ne moreš pokazati (”zatemnitev”),
-profesor te ima na piki (osebno menim, da je to največkrat izgovor in ne tehten razlog).

Drugih razlogov si ne znam predstavljati, bi jih pa z veseljem spoznala. V prvem primeru moraš delati na izražanju, v drugem pa je verjetno na mestu strokovna pomoč. Ne vem, na to se ne spoznam, le razlagam si tako. V tretjem primeru imaš pravico zahtevati izpit pred komisijo (če se ne motim, lahko že pri 4. opravljanju).

Pa še nekaj o povprečju. Povprečje je pri nas zelo relativno. Nekateri en letnik delajo dve leti in imajo čudovito povprečje, drugi naredijo vse v rokih in so samo povprečni… Da ne bom komu delala krivice - seveda je kar nekaj tudi tistih, ki vse naredijo v roku in z odličnimi ocenami. Pravim samo, da je relativno…

19 01 2008
Ziga (16:38:17) :

Nuša se ne da. Ni na strani študentov:)

Sej zaradi mene naj dajo en izpit dodatno še, ampak naj enega dajo v kvoto, da lahko ne narediš. Po mojem mnenju ta eden ne more ključno vplivati na tvoj razvoj, sploh če to znanje rabiš kasneje in ga boš za prakso tako ali tako osvojil.

Najbolj problematični so tisti razlogi s piko. Komisija? Vrana vrani ne izkljuje oči, pravijo.

19 01 2008
Nuša (17:09:30) :

Ja, Nuša je celo študentka, pa se ne da. ;) Mah, ne vem… Po tem, ko vidiš, koliko sošolcev goljufa pri izpitih in koliko sošolcev je krivičnih do profesorjev… Teh primerov je bistveno več od tistih, v katerih so profesorji krivični do študentov. In tudi ta krivičnost je relativna. Nekdo bo krivico videl mnogo prej kot drugi in nekomu se nekaj sploh ne bo zdelo krivično, drugemu pa.

Glede komisije - mnogo profesorjev (da ne govorimo o asistentih) je konkurentov in doživeli smo že, da so se prav lepo skregali. Da ne govorimo o tem, kaj je v ozadju in kolikim so predavanja in izpiti zgolj nujno zlo. Poleg tega si težko predstavljam, da bi nekoga kar brez razloga imeli na piki. Konec koncev je v našem sistemu stik profesor - študent izjemno redek. Če pa nekdo celo leto moti predavanja ali pa je celo nesramen, potem si ga pa verjetno že zapomnijo.

Naš (visoko)šolski sistem bi gotovo bilo treba preurediti. Spremeniti pa bi bilo treba tudi odnos študentov do študija in profesorjev. Dokler bo študent(!) preklinjal profesorjevo mater, ko mu bo ta zaradi prepisovanja vzel izpit, se nam slabo piše. Ampak to je že druga tema.

PS: Ne stiskam repa med noge in se umikam iz debate, samo odhajam v kraje brez povezave. ;)

19 01 2008
Ziga (17:34:04) :

Uživaj tam!

Tu ti dam pa samo in le prav:
Dokler bo študent(!) preklinjal profesorjevo mater, ko mu bo ta zaradi prepisovanja vzel izpit, se nam slabo piše.

8 11 2008
Apu (20:37:43) :

mislim, da je bolje, da se potrudijo še za najtežji izpit - ta je sestavni del faksa - ker ko bodo imeli diplomo bodo enakopravno kandidirali za službe s tisitimi, ki so se za ta izpit zares potrudili in ga opravili, delodajalec pa verjetno ne bo gledal ali so diplomirali z 10 ali 8,…

Leave a comment

You can use these tags : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>